Bruce Bereford verfilmte Black Robe/Schwarzrock mit Lothaire Bluteau ("Jesus of Montreal"), Sandrine Holt und Tantoo Cardinal ("Dances with Wolves"). Der Film wurde ausgezeichnet mit 6 Genie Awards, den kanadischen Oscars.

"Dieser Film ist großartig." New York Times

"Die ungewöhnliche Stärke des Films liegt in der Infragestellung der eigenene Kultur und der Kritik an dem kulturellen Imperialismus, die ohne erfundene Bösewichter auskommt. Der Film hat die gleichen Hintergründe wie "Dances with Wolves".
International Herald Tribune

Absolut sehenswertes Opus, wunderbar epische Filmszenen, was die kanadische Wildnis angeht, der Versuch authentische Szenen zu kreieren, historisch zu filmen, ein Feeling für die Zeit zu schaffen und auch die Brutalität der Auseinandersetzungen innerhalb der kanadischen Stämme der Algonkin und der Irokesen visuell und auditiv nicht zu verschweigen. 

Dazwischen die Weißen, der jesuitische Missionar und der junge Voyageur, der mit dem Jesuiten als Begleiter reist und der sich schon vor der Reise hoffnungslos in eine junge Algonkin verliebt, für die bereit ist, alles zu tun, sogar auf dem weiten Weg zur Jesuitenmission jenseits der Niagara-Fälle zu sterben.

WOM

BOB DYLAN 
DON'T LOOK BACK

A FILM BY 
D.A. PENNEBAKER

WITH

JOAN BAEZ
ALAN PRICE
ALBERT GROSSMAN
DONOVAN

DON'T LOOK BACK is more than a concert film, cause DON'T LOOK BACK is a window into the specific spirit and dreams of the Sixties, and it's a film, a documetary film, about a folk musician, a poet musician, a master of lyrics whose words and songs defined this time and the social and politic problems. Most of the songs from this epoch becomes forever-hits.

Think on "The Times they are a Changin'", "Like a Rolling Stone or "Don't think twice it's allright" or "Hey Mr.Tambourine Man"...

The digitally remastered version of the cinema verite classic follows Dylan on his extraordinary 1965 concert tour of England - his last as an acoustic performer. 

So pay attention to the Manchester-Concert, where he started the set after the Break with his new electric Guitar and the acoustic Fans cry "Judas" some called him a traitor . Dylans response was that he told his band to play louder...

With unobtrusive camera equipment and rare access to Dylan, filmmaker D.A.Pennebaker achieved an unprecedented, fly-on-the-wall glimpse of one of music's most influental figures.

He also redefined filmmaking along the way.

Cover by Columbia Records/Copyright by Columbia